اکنون که پایه اول و دوم هم دوره تابستانی دارند در مورد تنظیم لیست دبیر پایه اول و دوم برای صحافی دو روش بهتر است.
الف- دفتر را به دو بخش ضمن سال و تابستانی تقسیم کنیم . یعنی در بخش اول لیستهای نوبت اول و دوم و نهایی رایانه ای و در بخش دوم (دوره تابستانی ) لیست دستنویس تابستان و رایانه ای تابستان را قرار دهیم .
ب- لیست ها را به این ترتیب قرار دهیم:
1- دستنویس دبیر نوبت اول
2- دستنویس دبیر نوبت دوم
3- لیست نهایی با نمره رایانه ای
4- لیست دوره تابستان
5- لیست رایانه ای دوره تابستان
مدتی که باید مدارک زیر در مدرسه بایگانی شود چه قدر است؟
1-بخشنامه ها
2-برگه های امتحانی دانش آموزان امتحانات داخلی 6 ماه و امتحانات نهایی 1سال بایگانی سپس امحا گردد
3-صورتجلسه های امتحانات به مدت 3 سال بایگانی سپس امحا گردد
4-پرونده های پرسنلی دبیران
5-دفاتر اندیکاتور در مدرسه برای همیشه بایگانی گردد
6-دفاتر کلاسی به مدت 1 سال در مدرسه بایگانی سپس امحا گردد
7-لاشه ی پرونده ی دانش آموزان (فتوکپی شناسنامه و برگ امضا شده تحویل مدارک برای کسی که پرونده ی تحصیلی خود را برده است)
8- دفتر تحویل مدارک تحصیلی